Mijn enthousiasme en gedrevenheid zijn mijn belangrijkste instrumenten. Mijn werk is mijn passie, en dat is altijd te merken, of ik nu met een kleine groep een thema verken, of een presentatie breng voor een zaal met een aandachtig luisterend publiek. Ik combineer een sterk didactische inslag met aandacht voor individuele en groepsprocessen. In mijn doelgerichtheid houd ik oog voor de groep en voor wat de opleiding bij deelnemers in beweging brengt. Ik verbind ervaringen van deelnemers en processen in de groep steeds met de doelen, structuur en context van het programma. |
Nieuwsgierig en met een open geest luister ik naar mensen en stem ik af op hoe ze naar de wereld rondom hen kijken. Ik reageer vaak intuïtief en spontaan op wat ik hoor, zie en voel. Ik werk daarbij met beelden, heldere analyses en concrete tools. Ik versta de kunst ingewikkelde zaken eenvoudig uit te leggen. Ik breng opvoeders in contact met hun eigen weten én met andere mogelijke zienswijzen. Zo help ik hen om zich bewuster te worden van hun interacties met kinderen en mede-opvoeders en om hun eigen kracht bewuster vorm te geven. |
Ik zet mensen graag in actie. Ik creëer kansen voor deelnemers om zelf aan de slag te gaan met de thema’s die aan bod komen. Ik sluit daarbij aan op hun eigen kracht, zodat zij een stapje verder kunnen zetten op hun eigen weg als opvoeder. Ik houd het graag aangenaam, maar ga moeilijke thema’s niet uit de weg. De laatste jaren ontwikkel ik me alsmaar meer als teamcoach. Mijn talent helpt me om meer verbinding te brengen in teams waar de communicatie vastgelopen is. Waar de onveiligheid groot is of het vertrouwen in elkaar een deuk heeft gekregen, heb ik geleerd te vertrouwen in het proces en blij te zijn met kleine stapjes voorwaarts. De realiteit laat zich niet steeds eenvoudig beïnvloeden, en dat beseffen maakt me mild en nederig. |