Dit is wat ik de laatste jaren gepubliceerd heb:
Leonard, Hilde (2024), Nieuwe Autoriteit en Geweldloos Verzet. Een krachtig en verbindend kompas voor opvoeders. Welwijs, 35/3, 7-10.
Debonnet, M, De Vos, J. & Leonard, H. (2024), Hoera, conflict! Durf conflicten bewust aangaan. Caleidoscoop, 36/1, 30-41.
Leonard, H., Debonnet, M., Michiels, G. & De Rouck, A. (2021), Herstelgericht Werken, Nieuwe Autoriteit en Geweldloze Communicatie: drie invalshoeken, één mindshift. Caleidoscoop, 33/1, 30-39.
Leonard, Hilde en Dewaele, Kathleen (2020), Van (on)macht naar kracht. De mogelijkheden van Nieuwe Autoriteit bij probleemgedrag op school. Caleidoscoop, 32/2, 36-46. Meer informatie op www.caleidoscoop.be. Je kan het hier lezen!
Leonard, Hilde en Dewaele, Kathleen (2015). Samen sterker in gezag. Nieuwe Autoriteit en Geweldloos Verzet concreet. Sint-Canisiusblad, 113/2, 17-22.
Dolfeyn, Hilaire en Leonard, Hilde (2015). Nieuwe Autoriteit en Geweldloos Verzet. Wat we kunnen leren van Haim Omer voor de leerkracht en de school vandaag. Zorgbreed, jg. 12, 48, 9-15.
Leonard, Hilde & Dolfeyn, Hilaire (2015). Waakzame Zorg. Een concrete uitwerking van het concept Nieuwe Autoriteit op school. Welwijs, 26/3, 17-21.
van Lier, Relinde & Leonard, Hilde (2013). Nieuwe autoriteit. De omgang met (gedragsproblemen van) leerlingen op een nieuw spoor? Welwijs, 24/4, 3-6.
Leonard, Hilde (2012). Probleemgedrag verminderen door het versterken van weerbaarheid. In: Deklerck, Johan (Red.), Een veelkleurig verhaal. Preventie en aanpak van probleemgedrag in het onderwijs. Leuven, Acco.
Leonard, Hilde (2009). Halt aan agressie! Ideeënboek voor begeleid(st)ers in het jeugdwerk. Jeugd en Vrede/EPO.
Leonard, Hilde (2006). Agressie op school aanpakken. Reactiestrategieën voor de praktijk. Mechelen, Wolters Plantyn.
Debonnet, M, De Vos, J. & Leonard, H. (2024), Hoera, conflict! Durf conflicten bewust aangaan. Caleidoscoop, 36/1, 30-41.
Leonard, H., Debonnet, M., Michiels, G. & De Rouck, A. (2021), Herstelgericht Werken, Nieuwe Autoriteit en Geweldloze Communicatie: drie invalshoeken, één mindshift. Caleidoscoop, 33/1, 30-39.
Leonard, Hilde en Dewaele, Kathleen (2020), Van (on)macht naar kracht. De mogelijkheden van Nieuwe Autoriteit bij probleemgedrag op school. Caleidoscoop, 32/2, 36-46. Meer informatie op www.caleidoscoop.be. Je kan het hier lezen!
Leonard, Hilde en Dewaele, Kathleen (2015). Samen sterker in gezag. Nieuwe Autoriteit en Geweldloos Verzet concreet. Sint-Canisiusblad, 113/2, 17-22.
Dolfeyn, Hilaire en Leonard, Hilde (2015). Nieuwe Autoriteit en Geweldloos Verzet. Wat we kunnen leren van Haim Omer voor de leerkracht en de school vandaag. Zorgbreed, jg. 12, 48, 9-15.
Leonard, Hilde & Dolfeyn, Hilaire (2015). Waakzame Zorg. Een concrete uitwerking van het concept Nieuwe Autoriteit op school. Welwijs, 26/3, 17-21.
van Lier, Relinde & Leonard, Hilde (2013). Nieuwe autoriteit. De omgang met (gedragsproblemen van) leerlingen op een nieuw spoor? Welwijs, 24/4, 3-6.
Leonard, Hilde (2012). Probleemgedrag verminderen door het versterken van weerbaarheid. In: Deklerck, Johan (Red.), Een veelkleurig verhaal. Preventie en aanpak van probleemgedrag in het onderwijs. Leuven, Acco.
Leonard, Hilde (2009). Halt aan agressie! Ideeënboek voor begeleid(st)ers in het jeugdwerk. Jeugd en Vrede/EPO.
Leonard, Hilde (2006). Agressie op school aanpakken. Reactiestrategieën voor de praktijk. Mechelen, Wolters Plantyn.