Waarom kiezen voor een teamtraject?
In een teamtraject ga je met je collega's samen op pad. Je groeit samen naar een gedeelde visie, die zich vertaalt in houding en handelen. Op deze manier ontstaat duurzame verandering, waarin teams de ervaring hebben dat ze samen sterker worden. Teamtrajecten zijn daarom de kern van mijn werk. Het is maar door in je eigen klas- en schoolpraktijk aan de slag te gaan dat je langzaam groeit in hoe jij vorm wil geven aan je verantwoordelijkheid als leerkracht. Door hieraan in team samen te werken wordt jullie handelen effectiever en vormen jullie voor elkaar een veilig en ondersteunend netwerk. Hieronder vind je ter inspiratie drie “modeltrajecten”. Ieder traject wordt in samenspraak op maat gemaakt van de eigen school. |
Traject: "Nieuwe Autoriteit en Geweldloos Verzet implementeren"
Focus op gezag vanuit verbinding Doelen:
|
Traject: "Positief gedrag van leerlingen is teamwerk"
Focus op de rol van leerkrachten in het versterken van de socio-emotionele competentie van leerlingen Doelen:
|
Traject: "Naar een gezamenlijke visie op de aanpak van probleemgedrag"
Focus op de aanpak van ongewenst gedrag Doel:
|