Hilde Leonard
  • Home
    • Met welke vragen kan je bij mij terecht?
  • Visie
    • Nieuwe Autoriteit en Geweldloos Verzet
  • Aanbod
    • Voor leerkrachten en schoolteams >
      • Thema's
      • Trajecten >
        • Nieuwe Autoriteit en Geweldloos Verzet implementeren
        • Positief gedrag van leerlingen is teamwerk!
        • Naar een gezamenlijke visie op de aanpak van probleemgedrag
        • Verloop van een teamtraject
      • Op inschrijving
    • Voor oudergroepen
    • Voor buitenschoolse opvang
    • Voor jeugdzorg
  • Wie ben ik?
    • Mijn manier van begeleiden
    • Opleiding en ervaring
    • Publicaties
    • Referenties
  • Praktisch
    • Contact
    • Tarieven
    • Ik werk samen met....
    • Disclaimer

Trajecten op maat van de school

Waarom kiezen voor een teamtraject?


​​In een teamtraject ga je met je collega's samen op pad. Je groeit samen naar een gedeelde visie, ​die zich vertaalt in houding en handelen. Op deze manier ontstaat duurzame verandering, waarin teams de ervaring hebben dat ze samen sterker worden. Teamtrajecten zijn daarom de kern van mijn werk.
​Het is maar door in je eigen klas- en schoolpraktijk aan de slag te gaan dat je langzaam groeit in hoe jij vorm wil geven aan je verantwoordelijkheid als leerkracht. Door hieraan in team samen te werken wordt jullie handelen effectiever en vormen jullie voor elkaar een veilig en ondersteunend netwerk.

Hieronder vind je ter inspiratie drie “modeltrajecten”. Ieder traject wordt in samenspraak op maat gemaakt van de eigen school. 
​
Foto
Verloop van een teamtraject

Traject: "Nieuwe Autoriteit en Geweldloos Verzet implementeren"

Focus op gezag vanuit verbinding

​Doelen:
  • Verwerven van de basishouding van Nieuwe Autoriteit en de tools van Geweldloos Verzet (Haim Omer).
  • Toewerken naar een samen gedragen visie rond gezag, gebaseerd op relatie, aanwezigheid, zelfcontrole, steunnetwerk, transparantie en verzet.
Lees meer...
Traject: "Positief gedrag van leerlingen is teamwerk"

​Focus op de rol van leerkrachten in het versterken van de socio-emotionele competentie van leerlingen

Doelen:
  • Bewust worden van de eigen rol in het versterken van gewenst gedrag van leerlingen
  • Vaardigheden verwerven om gewenst gedrag bij leerlingen te versterken.
  • Het ontwikkelen van een gezamenlijke visie en aanpak.
​Lees meer...
Traject: "Naar een gezamenlijke visie op de aanpak van probleemgedrag"

​Focus op de aanpak van ongewenst gedrag

​​Doel: 
  • ​Procesmatig toewerken naar een gezamenlijke visie op de rol van het team in het aanpakken van ongewenst gedrag van leerlingen.
​Lees meer...

Ik versterk leerkrachten(teams) en andere opvoeders
in hun (gezags)relatie met kinderen en jongeren
​via vorming en teamcoaching.

​
Visie / Aanbod / Wie ben ik / Contact
Contact: hilde.leonard@pandora.be
​tel. 09/324 63 31


​
(c) Hilde Leonard 2022, alle rechten voorbehouden 
​
  • Home
    • Met welke vragen kan je bij mij terecht?
  • Visie
    • Nieuwe Autoriteit en Geweldloos Verzet
  • Aanbod
    • Voor leerkrachten en schoolteams >
      • Thema's
      • Trajecten >
        • Nieuwe Autoriteit en Geweldloos Verzet implementeren
        • Positief gedrag van leerlingen is teamwerk!
        • Naar een gezamenlijke visie op de aanpak van probleemgedrag
        • Verloop van een teamtraject
      • Op inschrijving
    • Voor oudergroepen
    • Voor buitenschoolse opvang
    • Voor jeugdzorg
  • Wie ben ik?
    • Mijn manier van begeleiden
    • Opleiding en ervaring
    • Publicaties
    • Referenties
  • Praktisch
    • Contact
    • Tarieven
    • Ik werk samen met....
    • Disclaimer